Monday 5 September 2016

Percutian Hujung Minggu

Assalamu'alaikum semua

Yearggggh...lamanya dah tak menulis.
Citer ada tapi asal nak duduk dan start menaip...bantal lak yang diusung. Acaner tu....zzzzz jelahkan.

Sabtu lepas, kami ke Melaka. Kemain wan to som ngan Abg Jack sejak Isnin nak gie ke tak. Yelah kaki saya bukannya kuat, nak dok lama plak dalam keta. Pastu biasanya baik punya rancang kesudah tak jadi juga. Nak kata semata gie cuti, tak gak. Sebenarnya memenuhi jemputan kawan Abg Jack, kenduri sambut menantu dekat area Lubuk Cina.

Da alang-alangkan...maka teruslah ke town Melaka pastu. Hotel pun tak tempah. Da survey dan rata-rata penuh ataupun harga mencanak-canak. Main terjah jelah.

Pilih punya pilih akhirnya ke The Strait Suite Hotel berdekatan Mahkota Medical Centre. Kira ini kali ke 3 dok sini. Dan berdasarkan pengalaman dan servis sepanjang 3 kali ke sini, nampaknya ianya merupakan kunjungan kami yang terakhir.

Satu perkara yang kami belajar. Pasni nak datang bercuti, datang antara hari Ahad ke Khamis. Less trafik, harga bilik hotel jauh lebih murah. Kena kumpul duit dulu, jual banyak maruku, da macam pantun 2 kerat plak...hahahahha...aim Hotel Estadia pasni. Butik hotel berkonsepkan peranakan. Kalau tandas awam da cun gila, apatah lagi biliknya. Ni hati da terpanggil-panggil nak ke sana. Angan-angan dulu....tak salah kan.

Jadinya sebelum balik KL, kami pekena hi-tea kat Hotel Estadia sebagai penutup percutian dan kenangan manis di Melaka ini. Perggghhh nyonya laksanya sangat kaw...sedap. Semua makanannya sedap sangat...tak dan nak ulang 2nd round makanan yang sama sebab makanannya terlampau banyak pilihan itupun tak sempat nak rasa semua, tangki dah membuak. First time tengok Addin makan dengan penuh semangat dan Abg Jack makan dengan wajah penuh munger-munger cinta. Hihihi. Sempat tapau kuih bulan yang dijual disitu...yang ada telur kuning itik kat dalam...juling-juling mata makan.

Alhamdulillah syukur dengan rezeki yang Allah berikan. Abg Jack dan Addin enjoy sangat. Itu yang penting. Saya???? Nak sambung tidur sekarang. Hahahahaha

Happy Monday eberiwan. ♥♥♥

***Hotel Hatten dan Hotel Estadia adik beradik. Kuih bulan ini dibuat oleh Pastri Chef Hotel Hatten.

No comments:

Post a Comment